كار آفريني چيست

دانلود رايگان پايان نامه پروژه,مقاله,مقالات, تحقيق آماده, پاورپوينت – دانلود رايگان پايان نامه كارشناسي ارشد – دانلود رايگان متن كامل پايان نامه

كارآفريني چيست؟

كارآفريني : واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي ” متعهد شدن ” نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعريف واژنامه دانشگـاهي وبستر : كارآفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره هـاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل كند.

اقتصاد دانان نخستين كساني بودند كه در نظريه هاي اقتصادي خود به تشريح كارآفرين و كارآفريني پرداختند. ژوزف شومپــيتر كارآفرين را نيــروي محركــه اصلي در توسعه اقتصادي مي داند و مي گويد: نقش كارآفرين نوآوري است . از ديدگاه وي ارائه كالايي جديد ، ارائه روشي جديد در فرآيند توليد ، گشايش بازاري……

بقيه در ادامه مطلب…

كارآفريني چيست؟

كارآفريني : واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي ” متعهد شدن ” نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعريف واژنامه دانشگـاهي وبستر : كارآفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره هـاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل كند.

اقتصاد دانان نخستين كساني بودند كه در نظريه هاي اقتصادي خود به تشريح كارآفرين و كارآفريني پرداختند. ژوزف شومپــيتر كارآفرين را نيــروي محركــه اصلي در توسعه اقتصادي مي داند و مي گويد: نقش كارآفرين نوآوري است . از ديدگاه وي ارائه كالايي جديد ، ارائه روشي جديد در فرآيند توليد ، گشايش بازاري تازه ، يافتن منابع جديد و ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعت و… از فعاليت هاي كارآفرينان است. كـرزنر نيز كـه از استــادان اقتصاد دانشگاه نيويورك مي باشد كارآفريني را اين گونه تشريح مي كند : كارآفريني يعني ايجاد سازگاري و هماهنگي متقابل بيشتر در عمليات بازارها.

كارآفريني سازماني : فرآيندي است كه در ان محصولات يا فرآيند هاي نوآوري شده از طريق القاء و ايجاد فرهنگ كارآفرينانه در يك سازمان از قبل تاُسيس شده ، به ظهـور مي رسند.به تعريفــي ديگر : فعاليتهـاي كارآفرينانـه فعاليت هايي است كه از منابـع و حمـايت سازماني به منظور دستيابي به نتايج نـوآورانه برخـوردار مي باشد.

كارآفرين سازماني: كسي كه تحت حمايت يك شركت ، محصولات ، فعاليتها و تكنولوژي جديد را كشف و به بهره داري مي رساند.

كارآفريني : فرآينــدي است كه منجر به ايجــاد رضايتمندي و يا تقاضاي جديد مي گردد.كارآفريني عبارتسـت از فرآينـد ايجـاد ارزش از راه تشكيل مجموعهُ منحصر به فردي از منابع به منظور بهره گيري از فرصتها.

كارآفرين (مستقل) : فردي كه مسوُليت اوليه وي جمع آوري منابع لازم براي شروع كسب و كار است و يا كسي كه منابع لازم براي شروع و يا رشد كسب و كاري را بسيج مي نمايد و تمركز او بر نواوري و توسعه فرآيند ، محصول يا خدمات جديد مي باشد. به عبارت ديگر ، كارآفرين فردي است كه يك شركت را ايجاد و اداره مي كند و هدف اصلي اش سود آوري و رشد است . مشخصه اصلي يك كارآفرين ، نوآوري مي باشد.

كارآفرين شركتي : كارآفريني شركتي به مفهوم تعهد شركت به ايجاد و معرفي محصولات جديد و نظام هاي سازماني نوين است.

ويژگيهاي شخصيتي كارآفرينان : ديويد مك كللند از استادان روانشناسي دانشگاه هاروارد آمريكا كه اولين بار “نظريه روانشناسي توسعه اقتصادي” را مطرح نمود ، معتقد است كه عامل عقب ماندگي اقتصادي در كشور هاي در حال توسعه مربوط به عدم درك خلاقيت فردي است بنابر عقيده ايشان با يك برنامه صحيح تعليم و تربيت مي توان روحيه كاري لازم را در جوامع تقويت نمود ، به گونه اي كه شرايط لازم براي صنعتي شدن جوامع فراهم آيد.

كارلند و همكارانش اهم ويژگيهايي را كه در مورد كارآفرينان مورد بررسي واقع و تاُييد شده بودند ، جمع آوري نمودند كه اهم آنها عبارتند از:
– نياز به توفيق

– تمايل به مخاطره پذيري

– نياز به استقلال

– كارآفرينان داراي مركز كنترل دروني هستند.

– خلاقيت

– ويژگي‌هاي كارآفرينان

تا به حال ويژگي زيادي در خصوص كارآفرينان بيان شده است. همه كارآفرينان در صفات فردي يكسان نيستند اما ويژگي‌هاي عمومي در آنها وجود دارد كه عبارتند از :

خلاقيت و نوآوري

هدف‌گرايي

ريسك‌پذيري

فرصت‌گرايي و فرصت‌شناسي

آينده‌نگري و دورانديشي

انعطاف‌پذيري

اهل كار و عمل

اعتماد به نفس و خودباوري

واقع‌بيني

۶-مزايا و منافعكارآفريني

كارآفريني عامل ترغيب و تشويق سرمايه گذاري است.

كارآفريني عامل تحريك و تشويق حس رقابت است .

كارآفريني عامل تغيير و نوآوري است .

كارآفريني باعث ايجاد اشتغال مي‌شود .

كارآفريني كيفيت زندگي را بهبود مي‌بخشد .

كارآفريني موجب توزيع مناسب درآمد مي‌شود .

بنابر منافع مذكور، امروزه در تمام سرمايه‌گذاري‌هاي دنيا سعي بر اين است كه مغزهاي متفكر صنعتي را شناسايي و جذب كنند به دليل اينكه دنياي امروز، جهان علم و تكنولوژي است و ارزش اصلي توليد در مغز انسان‌ها نهفته است.

۷- نقش كارآفريني در اشتغال

زماني كه كارآفرينان يك شغل جديد را شروع مي‌كنند بالطبع حداقل به يك يا چند نيروي استخدامي نياز دارند تا كارهاي خود را سامان بخشند. كارآفرينان به علت قابليت اشتغال‌زايي كه دارند، به كاهش نرخ بيكاري كه از اهداف كلان اقتصادي، اجتماعي، دولت‌ها است كمك مي‌كنند. بنابراين، كارآفريني مي‌تواند زمينه‌ساز اشتغال نيروي كار باشد و نو‌آوري كه در يك فعاليت اقتصادي توسط خود فرد ايجاد مي‌شود منجر به ايجاد اشتغال در جامعه مي‌شود. بر اساس آخرين نظرسنجي كه تحت عنوان فرهنگ كار و نگاه ايرانيان در آن انجام شده است فقط ۴۲ درصد از جمعيت ايران خواهان شغل‌هاي ثابت اداري و يا در چارچوب شغل‌هاي وظيفه‌گرايي هستند. اين در حالي است كه در سال۲۰۰۰ بيش از۶۲ درصد از جمعيت دنيا اظهار داشتند كه مي‌خواهند داراي شغل مستقل (فعاليت خوداشتغالي) باشند ، ۳۴ درصد از كل جمعيت بالا آماده پذيرش ريسك به منظور دستيابي به رضايت شغلي متكي بر فعاليت‌هاي فردي تأكيد داشتند. امروزه روحيه كارآفريني به شدت در ميان جمعيت جوان ايران در حال گسترش است. از طرفي با توجه به شرايط اقتصادي، اجتماعي كشور در حال حاضر، توجه به كارآفريني بيش از پيش حائز اهميت شده است. با عنايت به اعمال سياست‌ كاهش تصدي‌گري دولت و همچنين محدوديت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي، سوق‌دهي جوانان و زنان جوياي كار به سمت مشاغل كارآفريني و خود‌اشتغالي ضرورت مي‌يابد. مملكتي كه يكي از آغاز كنندگان تمدن بشري بوده احتياج به جواناني دارد كه كانون‌هاي توليد و اشتغال را در جامعه تشكيل دهند.

۸-آموزش كارآفريني

پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه مهمترين عامل مؤثر در حركت كارآفريني از قوه به فعل، بروز روحيه كارآفريني در افراد از طريق آموزش مي‌باشد. سازمان بين‌المللي كار (ILO) به منظور ارتقاء كارآفريني مديران صنايع كوچك، برنامه‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي با عنوان SIYB در كشورهاي مختلف بوجود آورده است. اين برنامه‌ها كه عملكرد مؤسسات كوچك اقتصادي را بهبود مي‌بخشد برحسب توانايي مديران صنايع كوچك و نوع فعاليت طراحي شده‌اند. قابل توجه است كه با طي دوره SIYB ، ۹۰ درصد شركت‌كنندگان با اصول اوليه كسب و كار آشنا شده‌اند و ۵۰ درصد از كارآفرينان مهارت‌هاي خاص مديريتي را فرا گرفته‌اند. در حال حاضر ILO در ۷۰ كشور دنيا برنامه SIYB را كه هدف آن رشد كارآفريني در صنايع كوچك است به اجرا آورده است .ررر

كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است. كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.
آنچه دراين رابطه اهميت دارد اين است كه عليرغم اهميت روزافزون اين پديده و نقش فزاينده آن در اقتصاد جهاني كمتر به اين موضوع پرداخته ميشود. وضعيت اقتصادي كشور و تركيب جمعيتي امروزه بيش از پيش مارا نيازمند يافتن زمينه هاي پيشرو در صحنه اقتصادي مي كند و در اين راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهاي مناسب جهت آموزش ، تربيت و استفاده بهينه از نيروي فعال و كارآفرين بيشتر مي شود.
در اين رابطه با استفاده از منابع موجود و تجربيات حاصله فهرستي از موضوعات قابل تحقيق در سطح كارشناسي ارشد( و بعضا ” در سطح دكتري) بصورت پروژه تحقيقاتي يا پايان نامه يا هر گونه تحقيق ديگري بطور خاص و در سطح مشخصي بايد مورد توجه قرار گيرد.

اهم موضوعات قابل تحقيق در كارآفريني:
جنبه هاي اقتصادي كسب و كار
ويژگي هاي روانشناختي و فردي
عوامل اجتماعي ونقش دولت
آموزش كارآفريني
نقش شركتهاي كوچك
نقش استراتژي و عوامل سازماني
تكنولوژي اطلاعات

۱- جنبه هاي اقتصادي كسب و كار:
بررسي علل و عوامل عدم موفقيت كارآفرينان در ايجاد كسب و كارهاي جديد
مطالعه و بررسي فرآيند ايجاد كسب و كار توسط كارآفرينان و ارائه الگوي رفتاري آنان د رصنايع مختلف
بررسي و تجزيه و تحليل اقدامات كارآفرينانه شركتها بر اساس الگوي شومپيتر
بررسي انواع كارآفرينان در ساختار اقتصادي (ارتباط نوع فرصتهاي اقتصادي و نوع كارآفرينان)
بررسي شيوه هاي تاُمين مالي براي حمايت از كارآفرينان
نقش كارآفرينان در رشد و توسعه اقتصادي از ديدگاه تئوريهاي اقتصاد
رويه ها و روش هاي مالي در موسسسات كارآفريني
نقش كارآفريني در احياي صنايع رو به زوال
نقش كارآفريني و اشتغال زايي( بويژه جوانان)
بررسي رابطه بين ارزشها و قوانين اسلامي و اشاعه فرهنگ كارآفريني كارآفريني و موُسسات خيريه
جهاني شدن (Globalization ) و كارآفريني
جايگاه كارافريني در نظريات توسعه اقتصادي كشورهاي جهان سوم
كارآفريني در بخش كشاورزي

۲- ويژگي هاي روانشناختي و فردي: بررسي علل خروج نيروهاي كليدي شركت ها و تجزيه روند ادامه آينده شغلي آنها در بخش هاي صنعت و خدمات
شناسايي كارآفرينان موفق و ارائه الگوي موفقيت آنها در بخش صنعت و خدمات
بررسي ويژگي هاي شخصيتي (Traits ) و روانشناسي كارآفرينان فردي( Entrepreneurs)
بررسي ويژگي هاي شخصيتي – روانشناسي كارآفرينان سازماني ( Intrapreneurs)
بررسي متغير هاي تسهيل كننده و نيازهاي مختلف كارآفرينان در صنايع مختلف
مطالعه مقايسه اي و تطبيقي بين ويژگي هاي كارآفرينان فردي و سازماني بين ايران و امريكا
مطالعه در خصوص ويژگي ها و انگيزه هاي كارآفرينان زن
نقش والدين در تربيت و ايجاد خلاقيت و ويژگي هاي شخصيتي در كارافرينان
اخلاق كارآفريني( Entrepreneurship ethics)
تفاوت بين مديران و كارآفرينان در بخش صنعت و خدمات ايران
عوامل موُثر بر تصميم گيري توسط كارآفرينان
مطالعه مقايسه اي و تطبيقي بين ويژگي هاي كارآفرينان فردي و سازماني در صنايع مختلف ايران
بررسي و تطبيق ويژگي هاي كارآفرينان در صنعت و خدمات

۳- عوامل اجتماعي ونقش دولت: بررسي و مطالعه متغيرهاي جمعيت شناختي كارآفرينان در صنايع مختلف
بررسي نقش ساختارهاي حقوقي و قانوني در توسعه كارآفريني
بررسي ويژگي هاي جمعيت شناختي كارآفرينان
بررسي نقش سياست هاي حمايتي دولت در توسعه صنعتي و ايجاد شركت هاي جديد
نقش دولت در ايجاد مراكز آموزش و ترويج كارآفريني
بررسي جنبه هاي قانوني و حقوقي ايجاد يك فعاليت جديد در قالب يك شركت
نقش رسانه هاي گروهي در ترويج كارآفريني در جامعه
ارائه الگوي شبكه كارآفريني و ارائه آن
موانع كارآفريني در كشورهاي جهان سوم
ارتباط قانون كار و مقررات مربوطه با فرهنگ كارآفريني در ايران
بررسي عوامل جامعه شناختي در كارآفريني
تأثير هنر بر استعداد كارآفريني

۴- آموزش كارآفريني: طراحي دوره هاي آموزشي در سطوح دبستان، راهنمايي و دبيرستان در خصوص كارآفريني
طراحي دوره هاي آموزشي در سطوح دانشگاه
مدل ارزيابي بازده سرمايه گذاري در آموزش كارآفريني
ارتباط صنعت و دانشگاه و نقش آن در كارآفريني
ارائه راهكارهاي اجرايي آموزش كارآفريني و ايجاد پرورشگاههاي كارآفرين ( Incubator ) توسط نهادهاي اجرايي و آموزشي

۵- نقش شركتهاي كوچك: بررسي و تجزيه و تحليل علل عدم شكل گيري زنجيره هاي خدماتي – توزيعي فرانشيز (Franchise) در ايران
نقش شركتهاي كوچك در توسعه اقتصاد
بررسي و ارزيابي پروژه ها و فرصتهاي كارآفريني
نقش فرانشيز در توسعه كارآفريني
ساختار سرمايه در مؤسسات كوچك و كارآفرين
مديريت استراتژيك در مؤسسات كوچك و نقش كارآفرين در تدوين استراتژي
بررسي زمينه هاي كارآفريني در صنايع كوچك ايران
نقش فرانشيز در اشتغال زائي و توسعه اقتصادي

۶- نقش استراتژي و عوامل سازماني: ساختارهاي تأمين مالي پروژه هاي كارآفرينانه و Capital Venture
بررسي استراتژي هاي كارآفريني سازماني در رشد و بقاي شركتها رابطه مديريت، رهبري و فرهنگ در مؤسسات كارآفرين
نقش تيم مديريت در كارآفريني (سازماني)
ارتباط چرخه عمر سازمان با كارآفريني
اثربخشي در مؤسسات كارآفرين و مقايسه با مؤسسات غير كارآفرين
ارتباط بين بازاريابي و كارآفريني
دورنماي كارآفريني در قرن ۲۱ و پيامدهاي آن براي ايران
توسعه ساختارهاي زيربنايي كارآفريني در كشور
نقش ساختار و استراتژي در مؤسسات كارآفريني
ايجاد تيمهاي كارآفريني جهت رشد مؤسسه
چالشهاي مؤسسات داراي رشد سريع و كارآفرينانه
انحلال مؤسسات و شركتها در بخشهاي مختلف صنايع
تبيين مدل مديريت منابع انساني مبتني بر پرورش كارآفرين

۷- تكنولوژي اطلاعات : نقش تكنولوژي اطلاعات و اينترنت در توسعه فرصتهاي كارآفريني
فرايند انتقال تكنولوژي و فرايند نوآوري در شركتهاي كارآفرين
بررسي استفاده از تكنولوژي اطلاعات در كارآفريني در ايران
طراحي سيستم اطلاعات كارآفريني در صنعت و خدمات
طراحي سيستمهاي پاداش و حقوق و دستمزد مبتني بر الزامات كارآفريني

محورهاي پيشنهادي مؤسسه كار و تأمين اجتماعي در حوزه كارآفريني

۱٫ بررسي روشهاي ترويج كارآفريني
۲٫ بررسي نقش مشاوره شغلي دركارآفريني و ايجاد اشتغال
۳٫ پتانسيل هاي اشتغالزايي در زمينه صنعت توريسم
۴٫ نقش خدمات مدرن در ايجاد اشتغال و شناسايي مشاغل جديد
۵٫ بررسي شيوه هاي ارتقاء بهره وري نيروي كار
۶٫ ايجاد مشاغل نوين
۷٫ نقش كارآفريني زنان در ايران در بازار كار با توجه به موانع و مشكلات
۸٫ بررسي تطبيقي شيوه هاي مؤثر پرورش كارآفريني و ترويج كارآفريني در ايران و ساير كشورها.
۹٫ بررسي شيوه هاي نوين تجارت جهاني و مطالعه تطبيقي در زمينه راهنمايي و مشاوره شغلي كاريابيهاي بين المللي
۱۰٫ بررسي نقش مشاوره شغلي در كارآفريني و ايجاد اشتغال
۱۱٫ نقش خدمات مدرن در ايجاد اشتغال و شناسايي مشاغل جديد در اين حوزه
۱۲٫ بررسي اثر نوسازي صنايع بر اشتغال
۱۳٫ نقش و بررسي ظرفيت صنعت گردشگري در توسعه اشتغال در ايران
۱۴٫ نقش صنايع تبديلي و ارائه راهكارهاي مناسب براي حفظ و اشتغالزايي در فعاليتهاي كشاورزي
۱۵٫ نقش تجربيات جهاني (كشورهاي مختلف) در ايجاد فرصت هاي شغلي در بخش IT
۱۶٫ بررسي ابزار و روشهاي توانمندسازي نيروي كار (نظير آموزش، مشاوره، اطلاع رساني، هدايت و راهنمايي، مديريت و سازماندهي، كارورزي، فرهنگ سازي، قوانين و مقررات ….)
۱۷٫ بررسي تطبيقي روش آموزش و پرورش كارآفريني
۱۸٫ برسي و شناسايي رويكردهاي نوين در توسعه كارآفريني
۱۹٫ شناسايي و تحليل الگوهاي برتر توسعه اشتغال و كارآفريني روستايي در ايران و كشورهاي منتخب
۲۰٫ تهيه برنامه و الگوهاي عملي توسعه اشتغال و كارآفريني در روستاها
الف) جنبه هاي اقتصادي و كسب و كار
۴۲٫ بررسي علل و عوامل عدم موفقيت كارآفرينان درايجاد كسب و كار جديد
۴۳٫ مطالعه و بررسي فرآيند ايجاد كسب و كار (business) توسط كارآفرينان و ارائه الگوي رفتاري آنان در صنايع مختلف
۴۴٫ بررسي و تجزيه و تحليل اقدامات كارآفرينانه شركتها بر اساس الگوي شومپيتر (Schumpeter)
۴۵٫ بررسي انواع كارآفرينان در ساختار اقتصادي (ارتباط نوع فرصت هاي اقتصادي و نوع كارآفرينان)
۴۶٫ بررسي شيوه هاي تأمين مالي براي حمايت از كارآفرينان
۴۷٫ نقش كارآفرينان در رشد و توسعه اقتصادي از ديدگاه تئوريهاي اقتصادي
۴۸٫ رويه ها و روشهاي مالي در مؤسسات كارآفريني
۴۹٫ نقش كارآفريني در احياي صنايع رو به زوال (مانند نساجي)
۵۰٫ نقش كا رآفريني در اشتغالزايي (به ويژه براي جوانان)
۵۱٫ بررسي رابطه بين ارزشها و قوانين اقتصادي اسلامي و اشاعه فرهنگ كارآفريني
۵۲٫ كارآفريني و مؤسسات خيريه
۵۳٫ جهاني شدن (globalization) و كارآفرنيي
۵۴٫ جايگاه كارآفريني در نظريات توسعه اقتصادي كشورهاي جهان سوم
۵۵٫ كارآفريني در بخش كشاورزي (كارآفريني در روستاها)
۵۶٫ بررسي فرصت هاي موجود در استان ……… در زمينه كارآفريني
۵۷٫ تدوين الگوي عملياتي جهت نظامند كردن ارتباط سازمانهاي مختلف با وزارت كار به منظور تغيير ساختار مديريت كارآفريني در سطح كشور.
۵۸٫ استفاده عملياتي از ظرفيتهاي قانوني موجود در حوزه كارآفريني
– جمع آوري، طبقه بندي، تركيب و مدلسازي مجموعه آيين نامه شيوه هاي اجرائي، طرح هاي پايلوت و ..
– تدوين يك بولتن قابل استفاده براي همه دستگاهها و متقاضيان
۳۸٫ تدوين مجموعه چند جلدي «راهنماي كارآفريني در سازمانها»
– اين مجموعه به عنوان يك BOOKLET اطلاعاتي- تبليغاتي جهت معرفي ظرفيتهاي دستگاههاي مختلف اجرائي (دفاتر كارآفريني) در امور مرتبط با كارآفريني تهيه شده و به صورت عموم براي اطلاع رساني و افزايش سطح آگاهيهاي عموم و امكان دسترسي عادلانه به منابع در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
– همكاري تمام سازمانها در اجراي اين طرح ضروريست.
۳۹٫ ارائه دو طرح به مجلس شوراي اسلامي به منظور حمايت از كارآفرينان
۴۰٫ همكاري راهبردي و عملياتي با سازمان برنامه ريزي در جهت تكميل و نهايي كردن سند فرابخشي نظام ملي كارآفريني
۴۱٫ تلاش اجرائي جهت استقرار فرآيند شركتهاي مادر تخصصي و شركتهاي مشاوره و توسعه كارآفريني

ب) ويژگيهاي روان شناختي و فردي
۴۲٫ بررسي علل و خروج نيروي كليدي شركتهاي و تجزه و تحليل روند ادامه آينده شغلي آنها در بخش هاي صنعت و خدمات
۴۳٫ شناسايي كارآفرينان موفق و ارائه الگوي موفقيت آنها در بخش صنعت و خدمات
۴۴٫ بررسي ويژگيهاي شخصيتي (traits) و روان شناسي كارآفرينان فردي (Entrepreneurs)
۴۵٫ بررسي ويژگيهاي شخصيتي ـ روانشناسي كارآفرينان سازماني (Entrepreneurs)
۴۲٫ بررسي متغيرهاي تسهيل كننده و نيازهاي مختلف كارآفرينان سازماني در صنايع مختلف
(با توجه به متغيرهاي تعريف شده خاص)
۴۳٫ مطالعه مقايسه اي و تطبيقي بين ويژگيهاي كارآفرينان فردي بين ايران و آمريكا
۴۴٫ مطالعه مقايسه اي و تطبيقي بين ويژگيهاي كارآفرينان سازماني درايران و آمريكا
۴۵٫ مطالعه در خصوص ويژگي ها و انگيزه هاي كارآفرينان زن
۴۶٫ نقش والدين در تربيت و ايجاد خلاقيت و ويژگي هاي شخصيتي در كارآفرينان
۴۷٫ اخلاق كارآفريني (entrepreneurship ethics)
۴۸٫ تفاوت بين مديران و كارآفرينان در بخش صنعت و خدمات ايران
۴۹٫ عوامل مؤثر بر تصميم گيري توسط كارآفرينان
۵۰٫ مطالعه مقايسه اي و تطبيقي بين ويژگيهاي كارآفرينان فردي و سازماني در صنايع مختلف در ايران
۵۱٫ بررسي تطبيق ويژگيهاي كارآفرينان در صنعت و خدمات
***
۵۲٫

ج) عوامل اجتماعي و نقش دولت
۵۳٫ بررسي و مطالعه متغيرهاي جمعيت شناختي كارآفرينان در صنايع مختلف
۵۴٫ بررسي نقش ساختارهاي حقوقي و قانوني در توسعه كارآفريني
۵۵٫ بررسي ويژگيهاي جمعيت شناسي كارآفرينان
۵۶٫ بررسي نقش سياستهاي حمايتي دولت در توسعه صنعتي و ايجاد شركتهاي جديد
۵۷٫ نقش دولت در ايجاد مراكز آموزش و ترويج كارآفريني
۵۸٫ بررسي جنبه هاي قانوني و حقيقي ايجاد يك فعاليت جديد در قالب يك شركت
۵۹٫ نقش رسانه‌هاي گروهي در ترويج كارآفريني در جامعه
۶۰٫ ارائه الگوي شبكه كارآفريني (entrepreneurshipnetwork) و پويا كردن آن
۶۱٫ موانع كارآفريني در شركت هاي كشورهاي جهان سوم
۶۲٫ ارتباط قانون كار و مقررات مربوطه با فرهنگ كارآفريني در ايران
۶۳٫ بررسي عوامل جامعه شناختي در كارآفريني
۶۱٫ تأثير هنر بر استعداد كارآفريني
۶۲٫ بررسي نقش خانواده در توسعه كارآفريني
****
۶۳٫ بررسي نقش مدارس در توسعه كارآفريني
۶۴٫ بررسي نقش NGOs در توسعه كارآفريني
۶۵٫ شناسايي كارآفرينان زن در كشور ايران
۶۶٫ بررسي نقش كارآفرينان اجتماعي در جوامع
۶۷٫ بررسي عوامل فرهنگي مؤثر بر توسعه كارآفريني

آموزش كارآفريني
۶۸٫ طراحي دوره هاي آموزشي در سطوح دبستان، راهنمايي و دبيرستان درخصوص كارآفريني
۶۹٫ طراحي دوره هاي آموزشي كارآفريني در سطوح دانشگاه
۷۰٫ مدل ارزيابي بازده سرمايه گذاري در آموزش كارآفريني
۷۱٫ ارتباط صنعت و دانشگاه و نقش آن در كارآفريني
۷۲٫ ارائه راهكارهاي اجرايي آموزش كارآفريني وايجاد پرورشگاههاي كارآفريني (Incubator) توسط نهادهاي اجرايي و آموزشي
۷۳٫ طراحي دوره هاي آموزش كارآفريني در دوران سربازي
۷۴٫ بررسي چگونگي راه اندازي يك كسب و كار در ايران

هـ )نقش شركتهاي كوچك
۷۵٫ بررسي و تجزيه و تحليل علل عدم شكل گيري زنجيره هاي خدماتي ـ توزيعي فرانشيز (Franshise) در ايران
۷۶٫ نقش شركتهاي كوچك در توسعه اقتصادي كشور
۷۷٫ نقش فرانشيز در توسعه كارآفريني
۷۸٫ بررسي و ارزيابي پروژه ها و فرصت هاي كارآفريني

**
۸۰٫ ساختار سرمايه در مؤسسات كوچك و كارآفرين
۸۱٫ مديريت استراتژيك در مؤسسات كوچك و نقش كارآفريني درتدوين استراتژي
۸۲٫ بررسي زمينه هاي كارآفريني در صنايع كوچك ايران
۸۳٫ نقش فرانشيز در اشتغالزايي و توسعه اقتصادي

و) نقش استراتژي و عوامل سازماني
۸۴٫ ساختارهاي تأمين مالي پروژه هاي كارآفرينانه و Capital Venture
د) آموزش كارآفريني
۷۹٫ طراحي دوره هاي آموزشي در سطوح دبستان، راهنمايي و دبيرستان درخصوص كارآفريني
۸۰٫ طراحي دوره هاي آموزشي كارآفريني در سطوح دانشگاه
۸۱٫ مدل ارزيابي بازده سرمايه گذاري در آموزش كارآفريني
۸۲٫ ارتباط صنعت و دانشگاه و نقش آن در كارآفريني
۸۳٫ ارائه راهكارهاي اجرايي آموزش كارآفريني وايجاد پرورشگاههاي كارآفريني (Incubator) توسط نهادهاي اجرايي و آموزشي
۸۴٫ طراحي دوره هاي آموزش كارآفريني در دوران سربازي
۸۵٫ بررسي چگونگي راه اندازي يك كسب و كار در ايران

هـ )نقش شركتهاي كوچك
۸۶٫ بررسي و تجزيه و تحليل علل عدم شكل گيري زنجيره هاي خدماتي ـ توزيعي فرانشيز (Franshise) در ايران
۸۷٫ نقش شركتهاي كوچك در توسعه اقتصادي كشور
۸۸٫ نقش فرانشيز در توسعه كارآفريني
۸۹٫ بررسي و ارزيابي پروژه ها و فرصت هاي كارآفريني

ز) تكنولوژي و اطلاعات
۸۵٫ نقش تكنولوژي اطلاعات و اينترنت در توسعه فرصت هاي كارآفريني
۸۶٫ فرآيند انتقال تكنولوژي و فرآيند نوآوري در شركت هاي كارآفرين
۸۷٫ بررسي استفاده از تكنولوژي اطلاعات در كارآفريني در ايران
۸۸٫ طراحي سيستم اطلاعات كارآفريني درصنعت و خدمات
۸۹٫ طراحي سيستم پاداش و حقوق و دستمزد مبتني بر الزامات كارآفريني
۹۰٫ كارآفريني و رابطه آن با انرژي هاي تجديد پذير
۹۱٫ كارآفريني و رابطه با نانوتكنولوژي
ح) پيامدهاي كارآفريني در جامعه
۹۲٫ بررسي نقش كارآفريني در توسعه پايدار
۹۳٫ بررسي نقش كارآفريني در توسعه اشتغالزايي
۹۴٫ بررسي نقش كارآفريني در توليد ثروت در جامعه
۹۵٫ بررسي نقش كارآفريني در ايجاد رفاه در جامعه
۹۶٫ بررسي نقش كارآفريني در ايجاد و توسعه تكنولوژي هاي جديد
۹۷٫ بررسي نقش كارآفريني در پركردن فاصله علم و بازار
۹۸٫ بررسي آثار و پيامدهاي اجتماعي كار آفريني
۹۹٫ بررسي نقش كارآفرينان در توسعه علم

ط) رسانه هاي ارتباط جمعي و كارآفريني
۱۰۰٫ بررسي نقش صدا و سيما در توسعه كارآفريني
۱۰۱٫ بررسي نقش مطبوعات در توسعه كارآفريني
۱۰۲٫ بررسي نقش اينترنت در توسعه كارآفريني
۱۰۳٫ بررسي نقش سينما در توسعه كارآفريني

ز) تكنولوژي و اطلاعات ۱۰۴٫ نقش تكنولوژي اطلاعات و اينترنت در توسعه فرصت هاي كارآفريني
۱۰۵٫ فرآيند انتقال تكنولوژي و فرآيند نوآوري در شركت هاي كارآفرين
۱۰۶٫ بررسي استفاده از تكنولوژي اطلاعات در كارآفريني در ايران
۱۰۷٫ طراحي سيستم اطلاعات كارآفريني درصنعت و خدمات
۱۰۸٫ طراحي سيستم پاداش و حقوق و دستمزد مبتني بر الزامات كارآفريني
۱۰۹٫ كارآفريني و رابطه آن با انرژي هاي تجديد پذير
۱۱۰٫ كارآفريني و رابطه با نانوتكنولوژي

ي) كارآفريني درعلوم مختلف
۱۱۷٫ بررسي فرصت هاي كارآفرينانه در علوم انساني (علوم بازرگاني، علوم اجتماعي، علوم تربيتي و ..)
۱۱۸٫ بررسي فرصت هاي كارآفرينانه در علوم پايه
۱۱۹٫ بررسي فرصت هاي كارآفرينانه در رشته هاي كشاورزي
۱۲۰٫ بررسي فرصت هاي كارآفرينانه در رشته هنر
۱۲۱٫ بررسي فرصت هاي كارآفرينانه در رشته هاي فني – مهندسي
۱۲۲٫ بررسي فرصتهاي كارآفرينانه در تربيت بدني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.