تعريف پاورپوينت

دانلود رايگان پايان نامه پروژه,مقاله,مقالات, تحقيق آماده, پاورپوينت – دانلود رايگان پايان نامه كارشناسي ارشد – دانلود رايگان متن كامل پايان نامه

پاورپوينت PowerPoint نرم افزاري ساده و كارآمد براي ساخت برنامه هاي چندرسانه اي كوچك (مانند كاتالوگهاي الكترونيكي و برنامه هاي اطلاع رساني ساده) است. معمولاً بيشترين مورد استفاده از پاور پوينت در مورد ساخت سيستم تصويري قابل نمايش در سمينارها و جلسات مهم ميباشد. وجود الگوهاي از پيش آماده شده، موجب ميگردد كه در سريعترين زمان به بهترين نتيجه دست يابيد.

يكي از آسانترين و جذابترين روش‌هاي آموزشي، استفاده از اسلايدهاي آموزشي پاور پوينت است. با توجه به آسان بودن استفاده از اين اسلايدها كه عمدتا تنها با يك كليك ساده امكان پذير است. محيط رنگي و قابليت افزودن عكس، جدول، نمودار، كليپ آرت، صدا و ويدئو باعث جذابيت كار و تفهيم بهتر مطالب براي مخاطبان مي‌شود.

از آنجايي كه يكي از مشكلات آموزش در ايران، نداشتن جذابيتهاي لازم، نياز به برنامه هاي پشتيباني كننده فراوان و حجم بالاي فايل‌ها با توجه به سرعت پايين اينترنت در ايران است، اسلايدهاي آموزشي پاورپوينت به منظور رفع اين كاستي ها مي تواند بسيار مفيد باشد، بطوريكه براي استفاده از پاورپوينت به هيچ برنامه پشتيباني كننده اي احتياج نيست، كوتاه است و روشهاي انتشار آن نيز آسان و امكان پذيرند.

همچنين بكارگيري اسلايدهاي آموزشي پاورپوينت از آنجايي كه با بازگو كردن مفاهيم به زبان ساده دنبال مي شود تنها محدود به مخاطبان خاص نبوده و همه گروههاي اجتماعي و عموم كاربران اينترنتي را تحت پوشش قرار مي دهد.

البته نبايد فراموش كرد كه ارايه آموزش در پاورپوينت بخاطر نحوه ارايه آن، نياز به ادبياتي متفاوت با ديگر روشهاي آموزشي دارد. در پاورپوينت از آنجايي كه نمي توان مطالب را بلند و طولاني ارايه داد، بايد محتوي آموزشي تا حد ممكن خلاصه و موجز باشد.

چگونه مي توانيم از پاورپوينت استفاده كنيم؟

براي استفاده از فايلهاي پاورپوينت، ابتدا بايد فايل پاورپوينت را به سيستم خود دانلود كنيد. پسوند پاورپوينت ppsx يا pptx يا ppt است.

بعد از دانلود پاورپوينت، كافيست روي فايل دانلود شده كليك كرده تا اجرا شود. زماني كه پاورپوينت اجرا مي شود بنا به طراحي پاورپوينت، شما مي توانيد به روشهاي مختلف از آن استفاده كنيد.

برخي از پاورپوينت با كليك كردن روي صفحه پاورپوينت، كليك كردن روي قسمتي از صفحه پاورپوينت، با فشردن دكمه اينتر Enter و يا هر دكمه ديگر كيبورد كار مي كنند.

براي رفتن به صفحات يا اجراي قبلي يا بعدي، در بيشتر پاورپوينتها مي توان از كليدهاي كروكي يا جهت نما استفاده كرد، كليدي كه جهت راست را نشان مي دهد شما را به صفحه بعدي و كليدي كه سمت چپ را نشان مي دهد شما را به صفحه قبلي مي برد. كليد هاي Page Up و Page Down نيز همين كار را مي كنند.

با فشردي كليد Esc در گوشه بالاي چپ كيبورد شما مي توانيد اجراي پاورپوينت را متوقف كنيد.

براي رفتن به صفحه بعدي كافيست يك اينتر ساده انجام داده، يا بر روي موس كليك چپ كنيد، اسلايدها به ارايه يا صفحه بعدي مي روند.

قاعدتا براي تماشاي بهتر پاورپوينت بهتر است بعد از هر كليك مدتي منتظر باشيد تا صفحه يا ارايه مورد نظر به اتمام رسيده و متوقف شود سپس با اجراي روشهاي ذكر شده به صفحه يا ارايه بعدي برويد

براي رفتن به اولين صفحه پاورپوينت و يا آخرين صفحه، شما مي توانيد به ترتيب كليدهاي Home وEnd را كليد كنيد.

عمدتا پاورپوينتها بصورت تمام صفحه اجرا مي شوند اما ممكن است اندازه صفحه پاورپوينت به اختيار مخاطب تغيير كند.

پاورپوينت را نمي توانم باز كنم؟

به طور معمول شما قادر هستيد فايلهاي پاورپوينت را بدون نياز به هيچ برنامه پشتيباني كننده اي تماشا كنيد اما اگر به هر دليلي نتوانستيد اين برنامه را اجرا كنيد، مي توانيد با دانلود آخرين نسخه برنامه powerpoint viewer و يا powerpoint viewer 2007 را اجرا كنيد.

پاورپوينت را دانلود مي كنم اما بصورت اتوماتيك اجرا نمي شود و جلوهاي متحرك تصويري و صوتي آن را نمي توانم ببينم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.